فاعلية أنموذج مکارثي في اکتساب مفاهيم مادة عناصر وأسس التصميم لطلاب معهد الفنون الجميلة للبنين

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

تربية ديالى / معهد الفنون الجميلة

المستخلص

يهدف البحث الحالي الى قياس فاعلية انموذج مکارثي في اکتساب مفاهيم مادة عناصر و اسس التصميم لطلاب معهد الفنون الجميلة للبنين.
ولدراسة ذلک حددت الباحثة بناء خطط تدريسية على وفق انموذج مکارثي، لقياس مدى اکتساب مفاهيم مادة عناصر و اسس التصميم.
  أظهرت نتائج هذه البحث ما يأتي:
فاعلية الخطط التدريسية على وفق (انموذج مکارثي) في تطوير مهارة طلاب قسم التصميم- المجموعة التجريبية. والتي کان لها التأثير الإيجابي للوصول الى النتائج المرغوبة.
 

الكلمات الرئيسية


عنوان المقالة [English]

The effectiveness of the McCarthy model in acquiring the concepts of material elements and foundations of design for students of the Institute of Fine Arts for Boys

المؤلف [English]

  • Entsar ali Hussain Jassim
المستخلص [English]

The current research aims to measure the effectiveness of the McCarthy model in acquiring the concepts of subject elements and the foundations of design for students of the Institute of Fine Arts for Boys.
To study this, the researcher determined building instructional plans according to the McCarthy model, to measure the extent of acquiring the concepts of material elements and the foundations of design.
The results of this research showed the following:
The effectiveness of teaching plans according to (McCarthy model) in developing the skill of students of the Design Department - the experimental group Which had a positive effect to get the desired results.