نوع المستند : المقالة الأصلية
المؤلفون
1 أستاذ علم النفس التربوي وعميد کلية التربية الأسبق جامعة دمنهور
2 أستاذ ورئيس قسم علم النفس التربوي وعميد کلية التربية الأسبق جامعة دمنهور
3 أستاذ علم النفس التربوي ونائب رئيس الجامعة لشئون خدمة المجتمع والبيئة جامعة دمنهور سابقا
4 مدرس مساعد بقسم علم النفس التربوي کلية التربية – جامعة دمنهور
المستخلص
الكلمات الرئيسية
عنوان المقالة [English]
المؤلفون [English]
The current study aimed to develop a Group Metacognition Scale (GMS) and verify its The Factorial Structure as well as the psychometric properties of the scale in order to analyze Group metacognition skills during Collaborative learning activities, The study was conducted on a sample of (426) male and female students in the fourth year in the Faculty of Education, Damanhour University, in the second semester of the academic year 2020-2021. The results of the exploratory and confirmatory factor analysis showed that the 45 items of the scale are saturated on three factors, namely (Group metacognitive knowledge - Group metacognitive skills Which includes three sub-factors (monitoring - planning - control) –
Group metacognitive judgments).
الكلمات الرئيسية [English]