إدارة التنوع في كلية التربية الأساسية بدولة الكويت من وجهة نظر أعضاء الهيئة التدريسية: الواقع والمعوقات

نوع المستند : المقالة الأصلية

المستخلص

هدفت الدراسة الكشف عن واقع إدارة التنوع في كلية التربية الأساسية بدولة الكويت، وما هي أبرز المعوقات، وفيما إذا كانت هناك فروق دالة إحصائيا تعزى لمتغيرات الدراسة المستقلة، واتبعت الدراسة المنهج الوصفي المسحي، تم تصميم استبيان شمل ثلاثة مجالات (التخطيط، والتوظيف، والمعوقات)، وتم توزيعه الكترونيا على العينة المتيسرة، وبلغت عدد عينة المستجيبين (98) مشاركا من أعضاء هيئة التدريس، وأظهرت النتائج أن إدارة التنوع متوفرة بدرجة متوسطة، وكذلك المعوقات، ولم تظهر فروق دالة إحصائيا تعزى لمتغيرات الدراسة.
 
 

الكلمات الرئيسية


عنوان المقالة [English]

Managing diversity in the College of Basic Education in the State of Kuwait from the viewpoint of faculty members: reality and obstacles

المستخلص [English]

The study aimed to reveal the reality of diversity management in the College of Basic Education in the State of Kuwait, and what are the most prominent obstacles, and whether there are statistically significant differences due to the variables of the independent study. And it was distributed electronically to the available sample, and the number of respondents reached (98) individuals, and the results showed that diversity management is available to a moderate degree, as well as obstacles, and there were no statistically significant differences due to the study variables.
 

الكلمات الرئيسية [English]

  • Keywords: diversity management
  • higher education
  • College of Basic Education
  • State of Kuwait