EQUIPPING THE SMART CLASSROOM TO HELP THE TEACHER OVERCOME CHALLENGES

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Assistant professor, curriculum and instruction department, Faculty of Education, Umm Al-Qura University, KSA

المستخلص

Increasing students’ engagement in the classroom and providing a valuable environment for students to practise 21st century skills could be some of the major challenges facing the teacher. The teacher can have a large role to play in terms of encouraging the students to be more actively engaged in the classroom and ensuring the classroom is suitable for pursuing 21st century skills, especially communicating, collaborating, creative and critical thinking skills (4Cs). The 4Cs are increasingly considered as potential requirements for future workplaces and society in general. As such, students should be more engaged in the classroom in pursuit of content knowledge and 21st century skills. The teacher can overcome these challenges by equipping the smart classroom with Multi-touch tables and 3D printers. The features of a Multi-touch tables and 3D printers provide opportunities for the teacher to design robust collaborative learning activities that can increase students’ engagement and foster students’ 4Cs.
 
Keywords: Equipping, Smart Classroom, Overcome Challenges.
 
 

عنوان المقالة [English]

تجهيز الفصل الدراسي الذكي لمساعدة المعلم على التغلب على التحديات

المؤلف [English]

  • د.محمد سالم الوقداني
المستخلص [English]

تعد زيادة مشاركة الطلاب في الفصل الدراسي وتوفير بيئة تفاعلية للطلاب لممارسة مهارات القرن الحادي والعشرين من بين التحديات الرئيسية التي تواجه المعلم، ويلعب المعلم دور كبير في تشجيع الطلاب على المشاركة بشكل أكثر نشاطًا في الفصل الدراسي والتأكد من أن الفصل الدراسي لديه القدرة على اكتساب مهارات القرن الحادي والعشرين، وخاصة مهارات التواصل والتعاون والتفكير الإبداعي والنقدي (الساءات الأربعة، 4Cs)، كما يرى الكثير أن تلك الساءات بشكل متزايد تعد بمثابة متطلبات محتملة لأماكن العمل المستقبلية والمجتمع بشكل عام، وعلى هذا النحو، يجب أن يكون الطلاب أكثر انخراطًا في الفصل الدراسي سعيًا وراء معرفة المحتوى ومهارات القرن الحادي والعشرين، ويمكن للمعلم التغلب على هذه التحديات من خلال تجهيز الفصول الدراسية الذكية بطاولات متعددة اللمس وطابعات ثلاثية الأبعاد، حيث يمكن أن توفر تلك الأدوات فرصًا للمعلم لتصميم أنشطة تعليمية تعاونية قوية يمكنها زيادة مشاركة الطلاب وتعزيز اكتسابهم لتلك الساءات.
الكلمات المفتاحية: التجهيز، الفصل الذكي، التغلب على التحديات.