A Critical Commentary on Lisl Fenwick’s Research in Curriculum Reform and Reproducing Inequality in Upper-secondary Education

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Assistant professor, Department of Curriculum and instruction, College of Education, Qassim University, Burydah, Saudi Arabia.

المستخلص

This critical commentary sheds light on Fenwick’s work. It does so in five sections; It starts by discussing the core concepts in this work. Then, the quality of Fenwick’s argument is assessed. The third section discusses the theoretical base to which she has referred. The fourth section establishes a connection between the issues raised by Fenwick and contemporary educational issues. The final section is the conclusion.
Keywords: Critical commentary, curriculum reform, reproducing inequality.

عنوان المقالة [English]

تعليق نقدي على بحث ليزل فينيك في إصلاح المناهج وإعادة إنتاج عدم المساواة في التعليم الثانوي العالي.

المؤلف [English]

  • روان عبدالله الزبيدى
المستخلص [English]

هذا التعليق النقدي يسلط الضوء على عمل فينيك. وهو يفعل ذلك في خمسة أقسام؛ يبدأ بمناقشة المفاهيم الأساسية في هذا العمل. ثم يتم تقييم جودة حجة فينيك. تناقش القسم الثالث الأساس النظري الذي أشارت إليه. ويقيم القسم الرابع الصلة بين القضايا التي أثارتها فينيك والقضايا التعليمية المعاصرة. والقسم الأخير هو الخاتمة.

كلمات رئيسية: تعليق نقدي، إصلاح المناهج، إعادة إنتاج عدم المساواة.