THE ROLE OF USING ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN ENHANCING THE BRAIN-BASED LEARNING STRATEGY IN TEACHING HIGH SCHOOL HISTORY IN IRBID GOVERNORATE

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Zarqa Private University, Faculty of Education, Department of Educational Curricula, History

المستخلص

هدف البحث إلى تعزيز مشاركة الطلاب وتحفيزهم في دروس التاريخ. كما يهدف إلى تعزيز فهم أعمق للمفاهيم التاريخية ومهارات التفكير النقدي. وجد البحث أن التعلم الشخصي: التعلم المخصص يصمم تجارب التعلم وفقا لاحتياجات الطلاب الفردية واهتماماتهم ووتيرة التعلم. في التعلم القائم على الدماغ ، ويعد هذا أمرا بالغ الأهمية لأنه يدرك أن دماغ كل طالب يعالج المعلومات بشكل مختلف عن الآخر. ويساعد على خلق بيئة تعليمية تتناسب مع الأسلوب المعرفي للفرد ، مما يساعد على تحسين المشاركة والاحتفاظ والتحفيز. أوصت الأبحاث بأن الدماغ موصل للحداثة والملاءمة. يعمل التعلم المخصص على تكييف التعليمات مع الاحتياجات الفردية للطلاب واهتماماتهم وأساليب التعلم. هذا يساعد على جذب الانتباه وزيادة الدافع وجعل التعلم أكثر جدوى .
 

عنوان المقالة [English]

THE ROLE OF USING ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN ENHANCING THE BRAIN-BASED LEARNING STRATEGY IN TEACHING HIGH SCHOOL HISTORY IN IRBID GOVERNORATE

المؤلف [English]

  • د. محمد عبد الله خضيرات
المستخلص [English]

The research aimed to enhance students' engagement and motivation in history lessons. It also aimed to promote a deeper understanding of historical concepts and critical thinking skills. The research found that personalized learning: Personalized learning tailors learning experiences to individual students' needs, interests, and pace of learning. In brain-based learning, this is critical because it recognizes that each student's brain processes information differently. It helps to create a learning environment that matches an individual's cognitive style, which helps improve engagement, retention, and motivation. Research has recommended that the brain is wired for novelty and relevance. Personalized learning adapts instruction to students' individual needs, interests, and learning styles. This helps to capture attention, increase motivation, and make learning more meaningful.